poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Papryka faszerowana brązowym ryżem ze szpinakiem

Szybki, smaczny i zdrowy obiad? Czy to możliwe? Przekonajcie się sami! :D


Składniki : 
- 1 papryka czerwona
- 1 torebka brązowego ryżu 
- 6 torebeczek szpinaku lub połowa małego talerza jeżeli szpinak jest w postaci płatów
- 1 ząbek czosnku
- 1 średnia cebula
- 2 łyżki masła
- 1 łyżeczka przyprawy do kurczaka chociaż nie ma tu mięsa :P
- 1 łyżeczka pieprzu
- sól 

Przygotowanie : 
Ryż ugotuj zgodnie z opakowaniem, jeśli posiadasz ryż w torebce wysyp, go i ugotuj normalnie, gdyż wszystkie cenne składniki zostają w wodzie a gotując w woreczkach wylewamy te ważne składniki. Paprykę umyj i delikatnie wytnij górną część na kształt czapeczki. Usuń środek oraz pestki. 
Na patelni roztop masło i zeszklij cebulę pokrojoną w kostkę. Dodaj pokrojony ząbek czosnku oraz rozmrożony szpinak, smaż wszystko razem około 3 min. Po tym czasie dodaj 0,5 szklanki wody, przykryj i duś około 10 min, w razie potrzeby dodaj odrobinę wody. Dopraw szczyptą soli, pieprzem i przyprawą do kurczaka. Paprykę napełnij farszem zostawiając 2-3 cm od góry na czapeczkę. 
Przykrywamy i pieczemy w piekarniku w 180°C przez około 15-20 min dopóki papryka nie zrobi się miękka.

* zostaje sporo farszu, więc spokojnie wystarczy na 2 takie porcje lub można, go podać jako dodatek do mięsa

*warto blachę gdzie będzie piekła się papryka lekko posmarować olejem, by nie przywarła do niej




22 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie :)
    Pozdrawiam i zapraszam,
    Mój Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. super blog,zapraszam do mnie http://lostclaudia.blogspot.com/
    zaczynam od nowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis jest bardzo ciekawy, choć z wyglądu danie nie wygląda smacznie. Ale cóż... pozory mylą.
    Może za jakiś czas spróbuję tego przepisu. Ciekawe jak mi wyjdzie :D Świetny blog.

    Co powiesz na wzajemną obserwację? Daj znać u mnie lub po prostu zacznij, a odwdzięczę się jak najszybciej.

    Pozdrawiam. Zapraszam do mnie.
    anonimowa-roza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papryka się lekko przypaliła ale to kwestia tego jak szybko się ona piecze, jednak jest bardzo dobra więc zachęcam :)

      Usuń
  4. Duzo zależy od rodzaju papryki bo niestety moja mama ostatnio zrobiła właśnie zapiekaną paprykę i była niesamowicie gorzka :( przez co mega się do niej zniechęciłam :(

    pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wygląda :) Zapraszam do mnie juz na nowy post -> Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie paprykę. I chyba zapisze sobie przepis :)

    http://zanetta44.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  7. super przepis, świetnie to wygląda! pozdrawiamy ;)
    Zapraszamy do nas - klik

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pysznie ;* obserwuję i liczę na uczciwy rewanż :* justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy pomysl, kocham paprykę a tutaj wygląda naprawde smacznie:D
    chetnie skorzystam z twojego pomyslu;)
    pozdrawiam i zapraszam do nas http://styledivision1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny przepis i bardzo zachęcające zdjęcia. O papryce faszerowanej już nie raz słyszałam, ale nie z takim farszem, brzmi super. :)
    http://zadumam.blogspot.com/
    http://jannaphotos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawy przepis ;) http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. zazwyczaj robię to z mięsem i ryżem ale uwielbiam szpinak więc wypróbuję Twój przepis <3 świetny blog! zapraszam do siebie, dopiero zaczynam :) http://xsweetlikecinnamonx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda pysznie! :)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. cudowny blog, śliczne zdjecia, mam prosbe poklikasz mi w linki w najnowszym poscie? bardzo o to prosze to tylko chwila :)
    i może wspólna obserwacja? jezeli tak to zaobserwuj i daj znac w komentarzu a od razu sie odwdziecze
    pozdrawiam i zapraszam

    http://kinga-kingaa2500.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis! Ja jednak nie dodałabym szpinaku, ze względu, że go nie lubię.
    Z pewnością kiedyś wykorzystam. ;)

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  16. super przepis<3 muszę go wypróbować!
    zapraszam do mnie! właśnie dodałam notkę i będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad<3
    + obserwuję;*
    www.moon-quotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. O tak polecam, jadłam ją kilogramami w Grecji, zafaszeruj sobie też pomidora!

    OdpowiedzUsuń